Flamencofoorumi

Keskustelufoorumi kaikille flamencosta kiinnostuneille.
It is currently 09 Sep 2010, 12:04

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tanssin rakenteet
PostPosted: 04 Mar 2009, 09:03 
Moderaattori

Hei kaikki tanssijat!

Jos viriteltäisiin hieman keskustelua tanssin rakenteista?
Itse olen huomannut, että niin musiikin kuin tanssinkin rakenteet ovat monille, pitkäänkin harrastaneille, epäselviä.
Tanssin osat ja niiden nimitykset vaikuttavat yhdeltä suurelta viidakolta eikä omia koreografioita ole rohkeutta alkaa tekemään "virheiden" pelossa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä asiasta? Tuntuuko että llamadat, rematet ja cortet ovat hallussa vai täyttä hepreaa?
Itsestäni tuntuu että esimerkiksi soleá ja alegrías ovat tässä asiassa sieltä helpoimmasta päästä, kun taas vaikkapa tangos ja tientos epämääräisempiä.

Laittakaapa kokemuksia ja näkemyksiä!

T. Anna

Report this post
 Profile Send private message  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Tanssin rakenteet
PostPosted: 25 Feb 2010, 22:49 
Epäselviä on monen vuoden harrastamisen jälkeenkin. Opettajat ohimennen joskus mainitsevat, et tää on nyt "llamada", mutta olisi mukava jos koreografia on kerran vaivauduttu tekemään, niin selitettäisiin se oppilaillekin vähän tarkemmin. Olen tätä pyytänytkin ja vastaukset on ollut tyyliin, lue suomalaista flamencokirjaa, sieltä löytyy tietoa, kuuntele musiikkia. No :evil: tekis mieli raivota, aargh. Osaanhan minä sieltä lukea mitä tanssin rakenteeseen kuuluu, mutta mites sen sitten yhdistää käytäntöön, kun kukaan ei viitsi auttaa. Tuntuu tää flamenco joltain salatieteeltä välillä vai olenko sitten vain niin yksinkeratinen, ettei mene jakeluun :(

Report this post

Reply with quote  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours